TAGAR The #INAElectionObserverSOS terus melonjak ke trending Twitter dan Google.



TAGAR The #INAElectionObserverSOS  terus melonjak ke trending Twitter dan Google.
INAElectionObserverSOS adalah TAGAR #INAELECTIONOBSERVERSOS POLISI menuding TIDAK TEPAT  #INAElectionObserverSOS sedang search pada GoogleTelah diketahui bahwa sehingga kini jumlah pencarian telah mencapai 10 ribu.

Sebelum ini, hashtag #INAelectionObserverSOS menjadi trend dunia twitter pada hari Rabu (03/20/2019). Tetapi hingga sekarang, hashtag masih bertahan di twitter twitter.
Sejumlah 393,000 tweet telah menggunakan hashtag. Tagar itu digunakan oleh Warganet kerana menuduh polisi tidak bersikap neutral.

Warganet meminta pengawas pemilihan antarabangsa untuk mengelakkan penipuan.
Kerana polisi sebagai wasit dalam Pemilihan Umum, bahkan dituduh mengambil bagian dalam memenangi salah satu calon presiden.

Tuduhan Warganet bermula apabila akun opposite membuat video yang menuduh polisi tidak netral dan mendukung salah satu calon presiden buzzer 01, melalui aplikasi my shambar

Kemudian video yang tersebar dari beberapa polisi yang mengajak orang ramai untuk mengucapkan terima kasih kepada Presiden Joko Widodo juga mendorong emosi Warganet.

Sebelum ini, beberapa akun menyebarkan #PolisiTidakNetral dan #WasitKokIkutMain tag. Tagar juga telah memeriahkan tempoh Twitter sejak Rabu.

Akhirnya, tuduhan terhadap Millenial Road Safety Festival (MRSF) yang diadakan oleh Polda Jawa Timur pada 17 Maret 2019 adalah kontroversi.
Acara yang diadakan untuk mengurangi angka kecelakaan lalulintas, dikatakan dimasukkan ke dalam kegiatan politik yang dituding memberi manfaat kepada Presiden Joko Widodo atau Jokowi.

Sebelum ini, beberapa akaun menyebarkan #PolisiTidakNetral dan #WasitKokIkutMain tag. Tagar juga telah meramaikan Twitter sejak Rabu.
Keberadaan hashtag ini di Twitter dalam masa kampanye 2019 nampaknya semakin ramai. Penggunaan hashtags dilakukan secara sengaja untuk menarik perhatian Warganet.Penggunaan hashtags adalah besar dan diedarkan oleh beberapa akun. Beberapa akun yang merebak akun memanggil diri mereka sebagai neutral.

Tetapi apabila trend, hashtag digunakan oleh kumpulan tertentu untuk menyampaikan ucapan kebencian. Daripada menunjukkan niat hashtag seperti yang dikehendaki.

Maksud dan Maksud Tagar #INAelectionObserverSOS
Apakah hashtag #INAElectionObserverSOS untuk?




MENGETAHUI MAKANAN DAN OBJEKTIF #INAELECTIONOBSERVERSOS

Jagat Twitter pada hari Rabu (03/20/2019) terkejut dengan Hashtag #INAElectionObserverSOS.

Hashtag ini bermakna bahwa PILPRES Indonesia adalah institusi pemilu yang independen. Ini berlaku kerana beberapa perkara seperti peredaran video dari beberapa pegawai yang menyanyikan berteriak mendukung Jokowi.

Di samping itu, netizens melihat ketidakadilan terhadap kes-kes pilihan raya yang dilakukan oleh penyandang. Netizens melihat keperluan untuk pemerhati pilihan raya bebas.
Hashtag ini bermakna bahawa pilihan raya Indonesia adalah institusi pemilihan bebas kecemasan. Ini berlaku kerana beberapa perkara seperti peredaran video dari beberapa pegawai yang menyanyikan berteriak mendukung Jokowi.

Hashtag itu sendiri bermula dengan @Haloaloebs dan @MyNameNdon yang mahukan pilihan raya yang adil dan pemerhati pilihan raya bebas. Sehingga berita ini diturunkan, hashtag ini menjadi topik yang trending di Google, mencapai 10 ribu klik. (AI)
Pemilihan INA-pemerhati-sos

Hashtag #INAelectionObserverSOS menjadi Trending World! Tuduhan terhadap Neutral Aparat pada Pilihan Presiden 2019


Aparat Netral yang Diperkirakan Pilihan Raya Presiden 2019 Mengetuai Topik Trend Dunia



\

Post a Comment

0 Comments